Koolieelne lasteasutus Sipsik (nr 31) avas uksed 18. detsembril 1978 aastal. Lasteaed avati tolleaegse Puuvillakombinaadi Kreenholmi Manufaktuur poolt, kes oli kuni 1991. aastani lasteaia pidajaks-hooldajaks.
Lasteaed on saanud endale nime Eno Raua raamatu «Sipsik» järgi. Lasteaial on oma lipp, millel on kujutatud nukk Sipsik. Lasteaial on oma hümn. Lasteaia moto on “Tervis – see on vahva!”
Lasteaed toetab lapse perekonda, soodustades lapse kasvamist ja arenemist ning tema individuaalsuse arvestamist. Oma tegevuses juhindub lasteaed EV Haridusseadusest, Koolieelse lasteasutuse seadusest, EV Haridus- ja teadusministeeriumi normatiivaktidest, kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest, teistest õigusaktidest ja linna kultuuriosakonna käskkirjadest ja korraldustest.
LASTEAIA MISSIOON
LASTEAIA VISIOON
Koolieelne lasteasutus Sipsik on asutus, kus:
LASTEAIA EESMÄRK
tagada lapsele tervise säilitamise võimalus lasteaias viibimise perioodil, kujundada temas terve eluviisi hoiakuid, anda teadmisi, oskusi ja kogemusi, õpetada neid kasutama igapäevases elus.
LASTEAIA PÕHIÜLESANDED
Rühmad | Lastevanus | Õppekeel | Rühma meeskond |
Sipsik |
6-7
osaline keelekümblus |
Eesti/vene | Õpetajad:
Jelena Skvortsova (eesti) Tatjana Vassiljeva Õpetajaabi: Elena Kolchina |
Pääsuke |
6-7
(eestikeelne)
|
Eesti/vene | Õpetajad:
Marina Vedenejeva (eesti) Irina Kuznetsova Alesja Julle Õpetajaabi: Maria Reren |
Kureke |
3-4
(eestikeelne) |
Eesti/vene | Õpetajad:
Olga Molodtsova (eesti) Nadežda Vohta Valentina Semjonova Õpetajaabi: Tatjana Zubareva |
Mudilased |
5-6 | Vene | Õpetajad:
Jelena Tronina Jelena Mihhailova Õpetajaabi: Tatjana Markijanova |
Sõbralik pere |
4-5
(eestikeelne) |
Eesti/vene | Õpetajad:
Valeria Izmestjeva (eesti) Marina Pavlova Natalja Mežanova Õpetajaabi: Jelena Maksimova |
Päikene |
4-5
(eestikeelne) |
Eesti/vene | Õpetajad:
Jelena Kadatskaja Elena Sapunova Ksenia Nesterovskaja (eesti) Õpetajabi: Silva Boguš |
Sipelgad |
3-4
(eestikeelne) |
Eesti/vene | Õpetajad:
Liilia Rätsep Marina Vedenejeva (eesti) Alina Maksakova Õpetajaabi: Natalja Bagašvili |
Mesilased |
5-6 | Vene | Õpetajad:
Marina Šubina Olga Šumejeva Õpetajaabi: Tatjana Kuznetsova |
Kellukesed |
1,5-3 | Vene | Õpetaja: Ljubov Sutškova
Abiõpetaja: Nadezhda Chistodelova Õpetajaabi: Marina Smirnova |
Jonnipunnid |
1,5-3 | Vene | Õpetaja: Natalia Ignatieva
Abiõpetaja: Larissa Tšelepis Õpetajaabi: Natalja Lunina |
Tibud |
1,5-3 | Vene | Õpetaja: Olga Tepljakova
Abiõpetaja: Galina Vinokurova Õpetajaabi: Viktoria Zimonina |
Näitus «Meie armas Sipsik»
2021.aasta sügisel sündis Sipsiku lasteaia õpetajatel idee kutsuda lapsi ja nende vanemaid osalema loomingukonkursil «Meie armas Sipsik». Kokku laekus konkursile 60 toredat tööd.
Keskkonnainvesteeringute keskus
2021.a meie lasteaed sai toetuse Keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) projekti elluviimiseks. Projekti «Narva Sipsiku lasteaia lapsed uurivad taimi» eelarve on 250 eurot. Projekti raames viiakse läbi septembris õppeprogrammi Iisaku Looduskeskuses.
Õppeprogrammi esimene osa: 30 — 40 min. toimub õppeklassis. Tutvume slaidettekande abil söödavate ja mürgiste taimedega Eesti looduses. Müüdid ja tegelikkus. Kuidas käituda ohuolukorras ja mürgistuse korral? Otsime üheskoos vastused. Kinnistav mäng: pildikaartidel olevatele taimede ja nende nimede kokku viimine, otsustamine, kas on mürgine või söödav. Tagasiside mängule.
Õppeprogrammi teine osa:10 min bussisõit metsaparki. 30 min retk looduses. Tutvume taimedega, uurime kuidas teha vahet esmapilgul sarnastel taimedel, millele tuleb pöörata tähelepanu. Kordame, kokkuvõte.
Tänu programmis osalemisele oskavad lapsed märgata looduses erinevaid taimi; teavad, et looduses on palju söödavad ja mürgised taimi, teavad millele pöörata tähelepanu taimede määramisel ja kuidas käituda, kui keegi sõi mürgiseid marju/taimi. Lapsed tunnevad Eesti looduse peamisi söödavaid ja mürgiseid taimi.
Terviserajad
Jagame teiega toredat uudist:
Eesti terviserajad avalikustas üle-eestilise liikumisteemalise loovtööde konkursi „Hakkame liikuma“ võitjad – 50 kooli ja lasteaeda, kellele kingitakse Swedbanki toel siseterviserada. Kuu aja jooksul laekus konkursile ligi 400 loovtööd koolidest ja lasteaedadest üle Eesti.
Konkursil osales 74 kooli ja 126 lasteaeda. Eesti terviseradade ja Swedbanki esindajatest koosnev žürii valis välja 50 haridusasutust üle Eesti, kes saavad tänutäheks mängulise siseterviseraja elemendid, mida saab kasutada sõltuvalt hoone suurusest mänes koridoris või läbi terve maja. Kingitused jõuavad koolidesse ja lasteaedadesse detsembrikuu jooksul.
Meie lasteaiast osalesid rühmad Sipelgad, Päikene, Sõbralik pere, liikumisõpetaja Olga Fuks, muusikaõpetaja Marina Skopina, ujumisõpetaja Hasnaa El-Haddoui Alami, eesti keele õpetaja Valeria Izmestjeva. Projekti juhendaja on Larissa Domaškevitš.
OLEME VÄGA UHKED JA ÕNNELIKUD!
HITSA Proge Tiiger
Meie lasteaed sai toetuse Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuselt (HITSA) digitaalse õppevara omandamiseks programmi Proge Tiigri raames. Projekti eelarve on 1813,85 eurot, millest HITSA toetus on 1269,70 eurot ning lasteaia omafinantseering on 544,16 eurot. Maastikurobotite ja Blue-Botite abil muudame õppe-ja kasvatustegevust veel huvitavamaks ja põnevamaks laste jaoks. Projekti raames soetati lasteaiale 5 Blue-Bot robotit, 5 Maastikurobotit, käsulugeja stardikomplekt. Alustame programmeerimise aluste- ja robootikaga tutvumist lastega altest 4. eluaastast. Hakkame roboteid kasutama igas õppe-ja kasvatustegevuse valdkonnas, sh ka keelte õppimises, nii lasteaias kui ka õues.
Keskkonnainvesteeringute keskus
2020.a meie lasteaed sai toetuse Keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) projekti elluviimiseks. Projekti «Sipsiku lapsed uurivad elu soos» eelarve on 276 eurot. Projekti raames viiakse läbi sügisel õppeprogrammi Iisaku Looduskeskuses. Õppeprogramm sisaldab õppekäigus matkarajal; taimede vaatlus, loomade elu soos ja soo kasutamise võimaluste arutelu. 15 septembril 2020.a Kureke ja Sipelgade rühmade lapsed tegid õppereisi Iisaku Loodusekeskusesse. Tänu sellele saavad nad aru soo tähtsusest looduses ja mäjust inimese elule. Lapsed nimetavad soos kasvavaid taimi, puid, marju, elavaid lindusid ja loome. Nad oskavad turvaliselt käituda soos. Kõik lapsed ja täiskasvanud tundsid rõõmu looduses viibimisest.