SUUNA SISU:
- kuulamine;
- rääkimine;
- Eesti kultuuri tutvustamine.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel:
- Peetakse oluliseks eesti keelt kuulata ja omandada keeleoskus tegevuste käigus, kus sõnalist suhtlemist toetab kontekst (nt ümbritsevad esemed jmt);
- Pööratakse erilist tähelepanu erinevate meelte kaasamisele ja näitlikustamisele: kasutatakse miimikat, kehakeelt, žeste, intonatsiooni, muusikat, rütmi ja mitmesuguseid näitlikke vahendeid;
- Suunatakse last õpitavat keelt kasutama igapäevategevustes ning suhtlemisel, luuakse selleks lapsi huvitavaid olukordi, sh väljaspool lasteaeda (kauplus, teater, spordivõistlus, õppekäik jm);
- Korratakse õpitut erinevates kontekstides ja suhtlussituatsioonides, keeleõpet seotakse teiste tegevustega – liikumine, laulmine, käeline tegevus, vaatlemine jm;
- Vestlusteemade valimisel lähtutakse lapse kogemustest, samateemalistest vestlustest rühmas või kodus (emakeeles);
- Valitakse mitmekesiseid pildirikkaid ja lihtsama keelega raamatuid ettelugemiseks ja ühiseks lugemiseks
Õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõtted “Professionaalne eestikeelne rühmaõpetaja vene õppekeelega rühmas” projekti raames:
- Kindlustada lapsele psühholoogiline heaolutunne –kaitstuse, ohutuse ja edukuse tunne,
- Humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine,
- Plaaniline ja katkematu , süstemaatiline ja järjepidev õppimine,
- Eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine,
- Grupiviisilised ja individuaalsed lähenemised õpetamisel,
- Mäng on vahend maailma tundmaõppimiseks ja koolieelikute õpetamise vorm.
Keelekümblusprogrammi põhimõtted on:
- riikliku õppekava järgmine,
- üks inimene – üks keel (osalise mudeliga keelekümblusrühmas üks õpetaja räägib ainult eesti keeles, teine – ainult vene keeles),
- õpitamine vähemalt 50% ainetest sihtkeeles (käesoleval juhul eesti keeles),
- järjekindel sihtkeele kasutus,
- keeleõpe viiakse läbi mängulises vormis,
- lapsekeskne rühmaruum,
- perekonna osalus,
- keeleprogramm ning täiskasvanute ja laste ühine tegevus peavad olema kooskõlas laste individuaalse arenguga ning arvestama laste isikupära ja perekondlikku tagapõhja,
- õpetaja koolitus, metoodiline nõustamine